Ofis 2007 outlook programı kurulum ve kullanımı


Tüm epostalarımızı bir araya toplamak ve istediğimiz zaman postlarımıza ulaşıp işlem yapmak için kullanabileceğimiz program Outlook kurulumu da kullanımı da çok kolay olan programın kurulum ve kullanışını resimlerle anlatalım.
Outlook komutunu ilk tıkladığımızda karşımıza aşağıdaki sayfa açılacaktır. İleri komutuyla kurulumu başlatalım

Outlook gerek internet Eposta gerek bir başka eposta sunucusuna bağlanmak üzere kuruluma başlamamızla ilgili uyarı mesajı ardından bize kurulum devam edip etmeyeceğini soran uyarı sayfasından Evet seçeneği ile kuruluma devam edelim

Şimdi de otomatik hesap kurulumu sayfasında açılacak pencerede “Adınız” satırına Kullanacağımız kullanıcı adını giriyoruz. Ben burada “öğretmen2012” kullanıcı adını aldım.
E_Posta adresi: Benim kullandığım Eposta adresini öğretmen2012@yandex.com girdim.
Parola kısmına ise: E posta adresimde kullandığım şifremi iki kere girerek ileri komutunu tıkladım artık kurulum işleminde sona geliyorum. İleri komutunu tıklamamın ardından 


Bana aşağıdaki uyarı mesajı açılacaktır.Burada yapılan giriş işleminin üçüncü kişiler tarafından takip edildiğini bunu kabul edip etmediğim uyarısı yapılmaktadır. Her kurulumda olduğu ve bizi bilgilendirme amacı güttüğü için “Evet” seçeneği tıklamak zorundayız yada kurulumdan vazgeçmek zorundayız onun  için evet seçeneği ardından

Kurulum işlemi artık tamamlanacaktır. Aşağıda ki resimde kurulumun gerçekleşmiş hali kaşımızda, seçenekler yeşil onay işareti ile onaylanmış görünüyor bu işlemin doğru olarak kurulduğunu gösterir.


Son komutunu tıklamamız ardından eğer bilgi girişlerimiz doğru yapmışsak karşımıza belirttiğimiz mail hesabı açılacaktır. Artık tarayıcı sayfasını açmadan rahatlıkla outlookla maillerimi kontrol edebilir istediğim düzenlemeyi yapabilir mail alıp gönderebiliriz.


“Posta kutusu” menusunun altında bulunan mail hesaplarımdan istediğim hesabı seçerim ortada bulunan “Gelen kutusu”’ nda görünen maillerden istediğimin üzerine tıklayarak sağ taraftan içeriğini görebilirim.


Silmek istediğim e postayı seçer araç çubuklarından x tıklanarak mesaj silinir. Yanıtla seçeneği ile mesaj cevaplandırılır. Buradaki araç çubuklarını bir ofis kullanıcısı rahatlıkla ofis komutlarını kullanır gibi kullanarak istediği işlemi gerçekleştirir.
Yeni bir posta iletisi yazmak için “Dosya/Yeni “ komutları ardından karşımıza aşağıdaki pencere açılacaktır. 


Buradan” Yeni/Posta iletisi”  komutunun tıklanmasıyla yeni bir posta iletisi açmış oluruz. Aşağıdaki resimde yeni posta iletisini görüyoruz. Buradan Kime satırına göndereceğimiz kişinin email adresini doğru olarak yazmamız birinci şarttır. Ardından gerek konu hakkında bilgi gerekse konu başlığını ilgili satırlara girer “Gönder” komutuyla mesajımızı göndeririz


Eğer dosyamıza bir ek dosya eklemek istiyorsak yapmamız gereken işlem “Dosya ekle” komutunu tıklayarak açılan pencereden ilgili dosyayı seçmektir.
Outlook açık herhangi bir menüye ya da seçeneğe doğrudan gitmek istiyoruz.”git” komutu ardından açılan pencereye bakalım. Burada ki seçeneklerden bize hangisi gerekli ise onu seçip tıkladığımızda ilgili menü karşımıza açılacaktır.


Gerek postalarımız gerek bilgisayarımızda kayıtlı olan kişiler gerekse notlar isteğimiz seçeneği alırız.
Adres Defteri: Çokça kullanabileceğimiz bir menü. Burada bizim en çok kullanacağımız bir seçenekte Adres defteridir.



Adres Defterine giderek kayıtlı listesini hazırlarız yeni kayıt girer, kayıt arar güncelleriz. Şimdi Adres defterini tıklayalım karşımıza açılan pencerede işlemlerimizi yapalım.


Adres defterini açtım ve deftere bir kayıt eklemek istedim bunun için “Dosya/Yen Girdi” komutlarını tıklayarak aşağıdaki pencereyi açtım. Buraya kayıtlarımı girmeye başladım. Buradaki bilgiler artık benim listemdeki sürekli kullabileceğim bilgiler olduğu için mümkün olduğunca kişilerle ilgili daha fazla bilgi girmeye çalışacağım bu şekilde kayıt defterim benim bir ajandam olacak oradan her tülü haberleşmeyi yapabileceğim.



Girdiğim bilgileri kontrol etmek istiyorum. Adres defterimi açtım kağan adını tam yazıp git komutunu tıkladığımda kağan la ilgili bilgiler karşıma çıkmış oldu.


Kağana email göndermek istiyorum. Hemen kağan seçili iken “Dosya/Yeni ileti” seçeneklerini tıklamamla karşıma aşağıdaki resimde gördüğümüz ileti sayfası açılmış olur.


İletimizi yazarak işlemimizi gerçekleştirmiş oluruz









Yorumlar

Belgeseller


Bu blogdaki popüler yayınlar

Dos sınav soruları

WordArt kullanımı

Outlook Express kurulum ve kullanımı