Excell 2007 V



  
           Ad tanımlama: Hücreyi hücre numarası ile değilde verdiğimiz adla tanımlamamızı sağlar. Örnek a4 hücresine “deneme” adı verelim formül yazarken “a4” değilde deneme hücresi olarak formülde hücreyi tanımlayacağız.

            Şimdi hücreye ad verelim aşağıdaki resme bakalım a4 hücresi üzerine geldim”Formüller /Ad tanımla” komutları ardından açılan pencerede “Ad “ satırına “deneme” “ adını yazıp “Tamam” komutunu tıkladım



Artık hücre adı olarak “a4” değilde “deneme” karşıma çıktı.Şimdide yeni adla bir işlem yapalım:

  
Örnek resimde “a4” hücresine “deneme” adını verdim daha sonra  c3 hücresine gidip “deneme*7” dedim sonuç yukarıda da görüldüğü gibi c3 hücresinde “70” çıktı burada hücre numarasını değil hücreye verilen adı (deneme) kullandım.

   
      Sırala :Dosyadaki ve ya seçilen verileri istenilen kritere göre sıralama işlemini gerçekleştiririz.İşlemin yapılışı:
            Listemizi oluşturduk.Sıra numarasına göre sıralamak için “AZ” komutunu tıkladık.İsimler Sıra numarasına göre sıralandı.Tekrar gidip bu seferde “ZA” seçeneğini tıkladık.İsimler bu seferde Büyüketn küçüğe goğru sıra numarasıyla sıralandı.Aşağıdaki resimde işlemi görüyoruz.

             
            Peki diğer seçeneklerle sıralma yapmak istiyorsak ne yapacağız o zamanda yapmamız gereken işlem aynı işlem hemen gidip sırala düğmesini tıklıyoruz.Karşımıza aşağıdaki pencere açılıyor.Bu pencereden istediğimiz seçeneği alıyoruz.



    Ben burada Ad Soyad seçeneğini aldım ve ona göre sıramla yaptım. Seçeneği aldıktan sonra “Tamam” komutunu tıkladım işlem gerçekleşti.
      Filtre: Dosyamızdaki verileri neye göre sıralamak istiyoruz. Veya hangi verileri görüntülemek istiyoruz bunun düzenlemesini yaparız. Örnek bizim elimizde bir liste var bu listedeki verileri filtrelemek yoluya listeleyelim. Aşağıda tabloya bakalım Bir listemiz var bu listede filtreleme işlemi yapmak istiyorum bunun için ”Veri/Filtre” komutunu tıkladım. Karşıma açılan pencereden hangi bilgileri listeleyeceğimi seçiyorum ve “Tamam” komutunu tıklıyorum. İstediğim bilgiler listelenmiş oluyor.



        Yazım denetimi:Wordde aypılan işlemin aynısı.Yeniden anlatmaya gerek yok.
        Yeni açıklama:Seçilen hücreye açıklama metni ekleriz.Yapılacak işlem komutun tıklanması ardından açılan pencereye girmek istediğimiz metni yazmak  



Resimdeki örnekte yapılan işlemöi görüyoruz eski sürümlerden bir farkı yok.Önceki sonraki komutları ile girilen açıklamalar arsında hareket ederiz.Tümünü göster komutuyla açıklamaların tümü görüntülenir.

Sayfayı koru:Komutun tıklanmasıyla çalışma dosyasının şifreleme işlemini gerçekleştiririz.Komutu tıkla açılan pencereden istediğin seçenekleri al şifre satırına isteidğin şifreyi gir ardından şifreni doğrula tamam komutunu tıklayarak çık. Dikkat etmemiz gereken  şifremizi unutmamaktır.Unutursak birdaha dosyamızı açamayız veya istediğimiz değişiklileri yapamayız.
           
           
            Sayfa düzeni:Komutun tıklanmasıyla dosyamızı sayfa düzeninde görüntüleriz.
            Tam ekran:Sayfayı tam ekran olarak görüntüleriz.
            Cetvel:Ekranda cetvelin görübmesini salarız.
            Kılavuz çizgileri:Komutun tıklanmasıyla ekrana kılavuz çizgileri gelir.Aynı komutu tekrar tıklayarak çizgileri kaldırıız.Wordde kullanılan komutla aynı işelmi yapar.

            Formül çubuğu:Komutu aktif hale getirmekle formül çubuğunu ekranda gösterir veya kaldırırız.

    

            Yakınlaştır :Açılan pencere ile ekranı istediğimiz oranda büyütür veya küçültürüz.

            Seçimi yakınlaştır:Seçilen veri istenilewn oranda büyütülerek ekrana yansır.

Yorumlar

Belgeseller


Bu blogdaki popüler yayınlar

Dos sınav soruları

WordArt kullanımı

Outlook Express kurulum ve kullanımı